Rekao je šejh Muhammed ibn Abdulwehab, Allah mu se smilovao, u djelu „Ed-dureru-s-senijjeh“ u 2. tomu, na 31. stranici:
U ime Allaha, Milostivog, Svemilosnog, Zahvala pripada Allahu Gospodaru svjetova, neka Allah blagoslovi prvaka poslanika, predvodnika bogobojaznih, pitao si, Allah ti se smilovao, da ti napišem govor sa kojim će ti Allah dati da se okoristiš. Prvo što ti savjetujem je posvećivanje pažnje prema onome sa čime je došao Muhammed sallallahu alejhi we selem, od Allaha, slavljen i uzvišen neka je.
On je uistinu došao od Allaha sa svim onim što je ljudima potrebno, pa nije ostavio ništa od onoga što približava Allahu i Njegovom džennetu, a da nije to naredio, niti je ostavio išta što udaljava od Allaha i približava Njegovoj kazni, a da im nije zabranio i upozorio ih na to, te uspostavio argument nad Njegovim stvorenjima do Sudnjeg dana. Nema niko opravdanja kod Allaha, nakon slanja Muhammeda sallallahu alejhi we sellem, rekao je 'azze we dželle o njemu i njegovoj braći od poslanika: „Mi objavljujemo tebi kao što smo objavljivali Nuhu i vjerovjesnicima poslije njega“ do Njegovog govora „da ljudi poslije poslanika ne bi nikakva opravdanja pred Allahom imali. – A Allah je silan i mudar.“[1]
Najveće sa čime je došao od Allaha i ono što je prvo naredio ljudima je tewhidullah (činjenje Allaha jednim) u ibadetu Njemu Jedinom koji sudruga nema, i iskreno ispovijedanje vjere Njemu Jedinom, kao što je 'azze we dželle rekao: „ O ti, pokriveni! Ustani i opominji! I Gospodara svoga veličaj!“.[2] Značenje „I Gospodara svoga veličaj“ tj. veličaj svoga Gospodara sa tewhidom i iskrenim upućivanjem ibadeta (obožavanjem) Njemu Jedinom koji sudruga nema, i ovo je prije naredbe namaza, zekata, posta, hadždža i drugih od obreda islama. A značenje „Ustani i opominji!“ tj. upozoravaj na širk u ibadetu Allahu Jedinom koji sudruga nema i ovo je prije upozorenja na zinaluk, krađu, kamatu, nepravdu ljudi i drugo mimo toga od velikih grijeha.
Najveće sa čime je došao od Allaha i ono što je prvo naredio ljudima je tewhidullah (činjenje Allaha jednim) u ibadetu Njemu Jedinom koji sudruga nema, i iskreno ispovijedanje vjere Njemu Jedinom, kao što je 'azze we dželle rekao: „ O ti, pokriveni! Ustani i opominji! I Gospodara svoga veličaj!“.[2] Značenje „I Gospodara svoga veličaj“ tj. veličaj svoga Gospodara sa tewhidom i iskrenim upućivanjem ibadeta (obožavanjem) Njemu Jedinom koji sudruga nema, i ovo je prije naredbe namaza, zekata, posta, hadždža i drugih od obreda islama. A značenje „Ustani i opominji!“ tj. upozoravaj na širk u ibadetu Allahu Jedinom koji sudruga nema i ovo je prije upozorenja na zinaluk, krađu, kamatu, nepravdu ljudi i drugo mimo toga od velikih grijeha.
I ovaj temelj, to je najveći temelj vjere i najobavezniji, zbog kojeg je Allah stvorio stvorenja, kao što kaže Uzvišeni:“ I nisam stvorio ljude i džine osim da mi 'ibadet čine.“[3], te je zbog toga Allah poslao poslanike i objavio knjige[4] kao što je rekao Uzvišeni:“ Mi smo svakom narodu poslanika poslali: Allaha obožavajte i klonite se taguta“[5] i zbog ovoga su se ljudi razdvojili na muslimane i nevjernike.
Ko dođe Allahu na Sudnjem danu, a on muwehhid, koji mu ništa nije pridruživao[6] ući će u Džennet, a ko mu dođe sa širkom ući će u Vatru, pa makar bio od najpobožnijih ljudi, i ovo je značenje tvog govora „LA ILAHE ILLALLAH“ pa uistinu je Bog onaj kome se dova upućuje, u koga se uzda za pribavljanje koristi i odagnavanja štete, od koga se strahuje i na koga se oslanja, pa kada spoznaš ovo, pa na tebi je, Allah ti se smilovo, spoznaja četiri temelja, rekoh prethodilo je njihovo navodjenje, pa ćemo to ostaviti bojeći se ponavljanja.
1. Sura En-Nisa, 163-165. ajet
2. Sura El-Muddessir, 1-3. ajet
3. Sura Ez-Zarijat, 56.ajet
4. Tj. objave
5. Sura En-Nahl, 36.ajet
6. Tj. širka učinio riječima, djelima ili ubjeđenjem
2. Sura El-Muddessir, 1-3. ajet
3. Sura Ez-Zarijat, 56.ajet
4. Tj. objave
5. Sura En-Nahl, 36.ajet
6. Tj. širka učinio riječima, djelima ili ubjeđenjem